Film indstillinger: bedste filmkvalitet 1080p. Husk undertekster.

Udpluk af følgetekst til filmen på YouTube:

-Karens Hus filmen viser nogle af de dyr, planter, begivenheder og havens udvikling fra årene 2003/04 - 2021, samt historiske foto/tegninger.

-Karens Hus: Oprindelig var det en kiosk, hvor Karen Nicolaisen og hendes mand solgte slik, blade og blomster til folk, der skulle på sygebesøg på Bispebjerg Hospital. I dag er det et byøkologisk kulturhus med fokus på miljø, biodiversitet og bæredygtighed. Kulturhuset er brugerdrevet og adressen er Bispebjerg Bakke 8. Kbh. 2400 NV. Det præcise årstal, for husets opførelse, står hen i det uvisse, men 1914 eller årene lige derefter er et godt bud.

-I kulturhuset finder man bl.a. Landsorganisationen Grøn Hverdag og Københavns Skolehaver, som begge har kontorer på øverste etage.

-Agendaforening Nordvest overtog i 2003/04 huset og haven, efter at huset havde ligget ubeboet hen i en periode og have og tilstødende skovområder var blevet til tilgroede vildnis, i en blanding af træer, buske og byggemateriale affald.

-Fra filmen: Der var engang et lille hus,

det smukt på et hjørne lå,

mange gennem tiden huset besøgte,

andre igen blot forbi spankulerede,

uden nærmere derover at tænke

for endnu et hus, det jo blot var.

Husets historie dog ikke her slutter,

for derinde bag hækken,

det lille gule hus stadig ligger,

spændt ventende på DIT BESØG!

Copyright: EvaTA Film.